onsdag 20 juni 2018

Bryta rutiner

Det ska bli midsommarfirande på nya sommarvistet. Kolloliv med allt vad därtill hör. Och det blir säkert mysigt på alla sätt.
Alla midsomrar sen B dog har jag emellertid haft midsommarfirande i stan. Med diverse utflykter. Och det har blivit en så underbar rutin. Och nu känns det litet konstigt att bryta den. Varför ska man fara hemifrån? (Den osunda frågan ställer jag ju mej alldeles för ofta).  Från fina balkongen, bastun, mysiga soffan, bekväma matlagandet. De flesta brukar ju vilja ha avbrott i rutinerna och ha nåt nytt. Så icke jag.
Men jag vet att det är hälsosamt speciellt för en rutinfreak som jag att göra nåt annat. Och jag vet också att när jag väl är på plats och dras in i det som händer på kollo kommer jag att känna att det är helt ok att fira missommar på nytt sätt. Kanske det blir en älskad rutin av det också.
Ibland kan man ju fråga sej - varför är jag inte som annat folk? Varför tänker jag i så konstiga banor?
Nåväl - men en sak är säker, det att jag sålde torpet och köpte kollot var bra. Och nu ska jag träna mitt galna rutinhuvud. Det ska bli en god kollomidsommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar