torsdag 1 oktober 2015

Nå nej!

Har länge haft i tankarna att ändra närmaste anhörig i sjukhusets papper.B står fortfarande kvar. Har ändrat i HVC:s papper.
Idag ångade jag förbi sjukhuset på min stavis och tänkte att jag går in och frågar. Akuten var närmast och inga kunder så jag frågade där. Kanske vi kan göra det här sa tjejen - men jag ska fråga. Efter ett låångt telefonsamtal kom hon tillbaka och berättade att man kan ändra sånt bara i samband med att man är inne för nån åtgärd - på avdelning eller poliklinik.
Ridå! Ska man då stå med medvetslösa mej och ringa ett nummer som inte finns mer. I och för sej har jag aktuella ICE-kontaketer i telefonen och dessutom en app med alla mina vårduppgifter - och närmaste anhöriga. Men den telefonen kan vara borta eller krossad då.
Jag uttryckte skepsis till att reglerna skulle vara sådana men tjejen stod på sej.
Undrar om det verkligen är sant eller om hon hade ringt till nån Såmar-Nylund (ett begrepp).
Jag kom på att jag ska ta blodprov på måndag - är det ett ingrepp som duger. Ja det troddes så.
Tästä puhutaan vielä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar