tisdag 6 oktober 2015

Föreläsningar

Jag trodde det var slut med föreläsningar och fortbildningar när man slutar jobba. Men så är det ju inte. Det finns nåt nästan varje kväll. Som dessutom är öppet för alla, inte bara för dem som hör till någon förening eller organisation. Nog får man fortbilda/allmänbilda sej alltid.
Tänk nu bara på sjukhusets serie - om hjärnan som jag redan var på. Och ett par till - om örat och om fetma. Idag Vasa Svenska Kvinnoklubb som ordnar nåt på temat integration och på torsdag en föreläsning om artros. Lärorikt och intressant.
Sen måste jag ju erkänna att jag är så barnslig att jag njuter av att sätta mej i vackra lokaler och bara njuta av att få vara med, och förstås - av att nån bjuder nåt åt mej.
Ännu en sak - som jag måste skippa - Träffpunkt Arbis har en öppen föreläsning om en speciell typ av gemenskapsboende. Måste kolla efteråt vad som sagts.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar