torsdag 22 maj 2014

Mera möten

Denna dag har varit en dag av möten och bokningar. Har en känsla av att jag har gått på gatan och svettats mest hela dagen. Ett möte gick jag två gånger till - hade glömt mina bankkoder. Det intressantaste mötet kom sist - informationsmöte om församlingsvalet. Ett möte som nog inte med bästa vilja i världen kunde kallas välbesökt. Bra info om vad som väntar den som blir invald i råd och fullmäktige. Joakim Strand talade från staden - gillade kopplingen. Underhållningsmusiken skulle jag ha kunnat vara utan - men det var inget fel på musikerna.
Men till saken - jag blev om möjligt ännu mera övertygad om att jag ställer upp som kandidat i församlingsvalet - för rådet. Tror jag kan ha en uppgift där. Jag är stolt över så mycket som min kyrka gör. Vill få folk att se det jag ser. Vill också komma med en del praktiska vardagsförändringar. Ja, jag vill. Det skulle bara gälla att komma in - är ju inte speciellt känd i kyrkliga kretsar. Och inte speciellt kyrkaktiv heller.
Men blir det inval - ja då blir det mera möten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar