onsdag 22 januari 2014

Utan nät

På förmiddagen idag fick jag plötsligt ingen Internetkontakt. Hjälp. Testade allt - bytte till trådkoppling, bröt strömmen till modemet, testade plattan. Nix. Och problemet var alltså i modemet. Ringde felanmälningen på Anvia där jag hamnade i kö där man tyckte jag skulle gå in på nätet och kolla - alternativt skicka e-post. Sic!
Var redan beredd att ta modemet under armen och traska till butiken i centrum men så - lika plötsligt som det försvann, lika plötsligt kom det tillbaka - nätet. Frid och fröjd.
Hann reflektera över hur beroende jag är av nätet. Facebook och annat därmed jämförbart kan jag vara utan. Ett tag åtminstone. Men kontakt via jobbmailen - nä. Alla utgår ju från att jag läser mail. Och så tycker jag att det ska vara. Man borde nog ha en reservlösning - en 3g-kopplingsmöjlighet. Och det ska jag ju ha om ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar