söndag 19 januari 2014

Tagga ner

Jag kan släcka lampan på kvällen fast mina aktiva Wordfeudspelare ännu levererar. Stänger plattan med ospelade spel. Jag kan låta bli att läsa jobb-epost stup i kvarten när jag är hemma. Jag kan avbryta en intressant chatt för att klockan blir 23 - då jag ju ska släcka lampan.
Helt självklara saker för de flesta men för mej är det ett aktivt medvetet val. Och just för att det är det och jag lyckas med det tror jag att det ger mej extra lugn- och ro-hormoner.
Och det här är ett led i mina försök att tagga ner under dagen för att natten ska bli lugn. Jag gör nog annat också - djupandas under dagen, äter litet och lätt på kvällen, dricker mycket vatten...
Jag vet dessutom en massa bra saker som jag skulle kunna ta till men det är liksom överkurs det nu just. Små steg. Det ska gå det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar