söndag 5 januari 2014

Koncentrationsproblem

Såg i morse på Morse. Inspector Morse. Som jag genom åren har gillat så mycket. Märkte att jag inte kunde koncentrera mej. Fick ibland spola tillbaka för att repetera. För att förstå över huvud taget. Bestämde att den serien spelas nog in i yttersta nödfall i fortsättningen. Har upplevt detsamma när jag läser böcker. Jag skumläser, koncentrerar mej inte. Och nu undrar jag om detta beror på a) det som jag serläser är så intigt och ointressant att det inte är värt min koncentration b) om jag ännu är i ett sådant sinnestillstånd att jag inte kan koncentrerar mej c) om det är en åldersgrej eller d) om jag är så störd av att vistas på Internet och Facebook att jag bara kan ta till mej snuttifierad information.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar