fredag 1 mars 2013

Slarvstädning

Jag märker till min förskräckelse att jag har blivit så slarvig att städa. Hoppar över dammsugandet och sopar bara för att nämna ett exempel. Har tänkt att det blir bättre när jag får krafter. Har tänkt att det blir bättre när det blir ljust och dammet syns bättre. Har tänkt att det blir bättre när det blir sportlov och ledigt. Men nej. Det har inte blivit bättre. Hänger väl nog ihop med att det känns onödigt att städa när ingen ser mitt hem. När jag bara tassar på här själv. Men så är det ju inte. Och nu får jag nog börja tilltala mej själv i barska ordalag. Här ska städas! Det får bli disciplinsstädning om det inte kan bli luststädning.
Till alla förfärade städare - det syns inte att jag ostädar. Det är ett prydligt hem jag har i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar