lördag 13 juli 2019

Tullas stall

Såå nöjd med mej själv. Kom mej upp ur lördagssoffan och var först på en riktigt trevlig Pedavoceskonsert. De visade vad de kommer att sjunga på sin USA-resa.
Sen - helt planerat - gick jag till den nyöppnade terrassen, Tullas stall, på Loftets gård. Och det var nog ett lyckat drag.
Solen sken, en del folk redan 19-tiden när jag kom. Och så småmysigt att jag inte kände mej obekväm av att sitta ensam. Tog nån öl och nåt smått att äta. Helt utanför mitt vanliga lördagsprogram.
Det kom mera folk så jag flyttade ihop med mina trevliga bordsgrannar. Visade sej att kvinnan vid bordet och jag båda var helt fyllda av goda idéer om hur stället kunde utvecklas. Idéer som vi helt gratis gav till ägaren. Hi. Mysigt redan som det är men vilken potential!
Smått och intimt - och efter hand som det kom folk flyttades solar och bord allt tätare intill varann.
Så småningom var det dags för herr trubaduren Lukas som sjöng just såna låtar jag ville höra.
Hoppas verkligen att krögarn kommer att fortsätta med kvällar på innergården. Behövs ett ställe också i den ändan av stan. Perfekt för mej som inte så ofta får mej ner till stranden där det mesta tycks hända på kvällarna.
Och tänk nån allsångsafton. Litet infravärmare och plädar för kyliga kvällar. Den som uppträder flyttad så man kan sitta inne i uthuslängan och ändå vara med. Stolar och bord tätt tätt så det blir riktigt ombonat. Ännu mera småmat - sånt som folk vill stoppa i sej på kvällen. Program på konstens natt. Finns hur mycket som helst där. Och folk tycks redan nu hitta stället. För mej blir det nog flera besök.
Grattis och tack för att ni vågar försöka er på ett nytt koncept!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar