fredag 28 juni 2019

Litet modernt

Idag var den första dagen utan papperstidning. Men det hade jag glömt så det kändes snopet när jag typ halv åtta konstaterar att det inte finns nåt blad i luckan. Men 28 juni var det ju idag - dagen för nytt avtal. Ett avtal som betyder att jag får papperstidningar lördag och söndag och läser digitalt i plattan resten av veckan.
Det finns flera orsaker till detta.
Jag brukar vakna så tidigt att ingen tidning har kommit. Somnar inte om utan tar medicin, platta och efter en stund en smörgås. Efter läsandet lyckas jag ofta somna om. Men nu, just nu när jag bestämde att det ska bli e-tidning, nu har jag sovit hela nätter! Mer om det senare.
Jag tycker det är sunt att inte samla en massa pappersavfall. Fast nog förbrukar jag ju energi också när jag läser digitalt - fast jag föreställer mej att det är mindre. Och så behöver jag inte bära ut gamla tidningar till avfallstunnan.
Ekonomiskt - nä, ingen större skillnad. För att det ska märkas borde jag ha alla dagar digitalt. Vill gärna ha veckoslutspapper - om inte annat så för kryssen.
Vi får se hur det här lyckas nu. Man kan alltid ändra sej om längtan efter det lyxiga pappersprasslet blir för stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar