söndag 30 juni 2019

Hela natten

Förra veckan fick ett par nätter som jag sov från kväll till morgon. Ibland med litet hjälp i starten - ibland utan.
Så extremt och fint att jag måste analysera hur det kunde bli så här.
Jag kom på två saker 1) bokningar 2) kollo. Båda de här har gett upphov till sommarstress. Reagerade när jag flera nätter drömde sommarstressdrömmar. Och kom till att nåt måste göras.
Det här var på nåt sätt våren och försommaren när möten bara inte tog slut. Och då det dessutom fanns annat som bokades. Och på nåt sätt mycket att ta ställning till. Inget fel på det men när man räknar med sommarlov och långsamma dagar när man kan vakna på morgonen och fundera på vad man ska hitta på - och man bara inte får såna dagar, ja då blir det konflikt. Lösningen - lämna bort något, boka inte in så mycket.
Och kollo då. Upplever att jag inte rotar mej där. Inte tänker tanken att jag skulle vara där en hel vecka typ. Nej, jag bara tänker på allt trevligt jag har i stan - mina vänner, minstad, mitt hem. Helt mysigt att vara på kollo en stund, ett tag, ett par dagar - men sen tycker jag att det räcker. Trots att jag älskar att påta i trädgården. Berättade det här för en bekant som sa de förlösande orden - man behöver inte rota sej på något nytt ställe mer i vår ålder. Så är det ju. Jag får ta kollo för vad det är - gott så. Blir det något mer - så mycket bättre.
Lugnet infann sej - jag fick några harmoniska dagar när jag strosade på stan, pysslade i mitt hem och tog det lugnt med kollotankarna. Och sov! Litet farligt att skriva ut det - man vet inte hur nästa natt blir... Men lugna dagar är inte fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar