fredag 10 maj 2019

Klassträff

Jag är bjuden på klassträff! Tror det är första gången - men så var jag ju inte klassföreståndare/grupphandledare sedan jag blev studiehandledare.
Nu är det ett gäng från Petalaxtiden som jubilerar. Konstaterar att jag var 31 år när de dimitterades.
När jag nu har hunnit smaka på inbjudan känns det jättehäftigt. De har dessutom den goda smaken att ha festen i Åminne så jag får tassa till och från till fots. Kollohuset blir min bas.
Då jag kollar klasslistor och -foton konstaterar jag att de är så bekanta för mej. Jag har varit kollega med nån, träffar nån på stan, sjunger i kör med nåns pappa osv.
Det önskades att jag ska berätta om nåt jag minns av dem och dras skoltid.
Lydig elev - tog fram mina dagböcker från tiden för deras tre år i gymnasiet men hittade egentligen inte just nånting. Jag var så fylld av mitt eget så det rymdes inget om specifika skolklasser.
Men däremot ska jag återalla i minnet den miljö vi befann oss i - ungdomslokalen där gymnasiet hade sitt bo och viste. En unik skolmiljö vill jag mena.
Och så vill de höra om lärarna. Så ni fd kolleger som läser det här - skriv gärna och berätta nåt som ni vill att jag ska berätta om er. Det handlar om Abi-84, så ni får räkna ut själva.
Det är faktiskt nåt jag ser fram emot - att höra och se vad livet har gjort med dem. Och vi är ju jämnåriga numera. Bara typ 13 års åldersskillnad. Hoppas vi alla - och speciellt huvudpersonerna jubilarerna - får en underbar eftermiddag och kväll. Då i början av juni. Tack för inbjudan!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar