lördag 23 februari 2019

Nya tv-tider?

Jag fruktar det värsta. Nämligen att mitt bekväma tv-beteende måste ändras på.
Jag vill burka program som kommer på mina 8 kanaler (Finland 1,2,5, Mtv, Nelonen, Svt 1,2,4). Kollar elektroniska programguiden varje dag och klick,klick så lagras de på hårddisken. Sådär som att låna böcker på bibban.
Men nu ser jag tecken på att jag måste ändra mitt beteende.
Det är inte bara det att de inspelande digiboxarna verkar vara i utdöende (hittade en modell härom dagen då jag kollade) utan jag tycker mej märka nåt med programutbudet.
Jag hoppas jag har fel - men det känns som om det jag vill burka, filmer och serier, bara minskar och minskar i antal. Många dagar som jag inte hittar nånting alls.
Är det nu så att det jag vill ha är på väg till andra ställen - streamingställen och on demand-ställen?
Ska jag alltså börja tänka att betala för  Netflix istället för Sverigekanalerna? Och köpa tjänst för att se Svt Play?
Gå in i tur och ordning på Yle, Ruutu och Mtv Katsomo och Svt play för att se vad som  har bjudits? För inte börjar jag se nåt direktsänt - det är för bindande.
Betyder nytänk hela vägen. Casta till tv-n, ny smart-tv, ingen digibox, ingen lagring (för den är kass via smart-tv). Hitta på själv vad jag vill se.
Ingen chans att som nu kolla med bekanta av samma kaliber vad som är värt att ta ner.
Huj - jag som har det så bra nu. Nimimerkki Mammuten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar