fredag 19 oktober 2018

Spontanljud

Märkte plötsligt när jag for runt med dammsugaren att jag gick och nynnande på en sång. Det är indikatorn på att jag mår bra och har ro.
En mig närstående frågade - Har du märkt att jag har börjat sjunga igen? Det var när en pärs var över och en oro var borta.
En spontansång i trappan i församlingshuset i väntan på att få komma in i möteslokalen ledde till en visselkonsert tillsammas med en rådskollega. Det var bra akustik i trapphuset.
Undrar varför man har lärt mej att det inte är stil att vissla inomhus.
Har också upplevt en som hade nynnandet, spontanljudet som en trygghetsmur. Kom in i ett rum där det fanns folk och började spontant nynna - "kom inte för nära" läste jag in i det.
Hur är det med dej- presterar du spontanljud? Visslar du inomhus?
Vad nynnades då i takt med dammsugarljudet? Jo Bridge over troubled water. Vet inte varifrån den kom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar