onsdag 3 oktober 2018

Så tyst så tyst

Jag undrar när jag blev en sån vän av tystnad.
När jag vaknar på morgonen ligger jag och njuter av att inte höra nåt ljud från gatan. Jag upplever att det blev tystare när vi bytte fönster.
Har aldrig på skvalradion. Musik spelar jag nästan bara inför julen.
Njuter av att telefonen sällan och aldrig ringer.
Burkar tv-program för att få spola bort sånt som stör.
Något av det bästa med kollo är att sitta på verandan och lyssna till tystnaden - speciellt morgnar och kvällar.
Nu just sittter jag och njuter av att det enda ljudet i hemmet är datorns tysta surr.
Håller jag på att bli nån sorts eremit?
Tror  inte för när jag väl träffar folk älskar jag att prata och lyssna. Oberoende om jag känner dem eller inte.
Kanske jag väljer kvalitetsljud.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar