torsdag 6 september 2018

Makuuni

Videouthyrningen Makuuni hade sin sista dag igår. Filmer 1e, godis med 70% rabatt.
Inget för mej. Lösgodis köper jag aldrig och filmer hyr jag inte. En film tror jag B och jag hyrde - Den franska löjtnantens kvinna - och den var på vhs.
När det gäller film lever jag ännu i gammel-tv-världen. Allt vad jag ser av filmer och serier burkar jag från vanliga kanaler. Fem Finlandkanaler och tre Sverigekanaler. Inget Netflix och sådant. På kollo ser jag nån film via Arenan.
Väntar med spänning på den dag min tv eller min externa inspelande digibox (som har varit med sen digierans start) tar slut. Då blir det att forska i smart-tv. Finns så många egenskaper jag kräver av en dylik så jag hoppas de hänger med och utvecklar de smarta - de där som kan sånt.
Tyvärr tror jag inte riktigt på det. Antar att det mesta bygger på streaming- och hyrtjänster i framtiden.
Ingen är intresserad av att utveckla gammelsmart-tv-n åt mej.
Lika litet som nån är intresserad av att hyra filmer fysiskt på dvd. Allt har sin tid.
Och vhs-kassetterna väntar på återbruk. Kanske borde jag väva nåt av banden. Litet för tjocka att virka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar