torsdag 2 augusti 2018

Min lilla stad

Som ni vet kommunicerar jag med de flesta jag möter på min morronprommis - såväl människor som djur.
Flera gånger har jag nu träffat ett par gubbs som på kaffepaus från sitt gräsklippsjobb. En med finska som modersmål och en med svenska som modersmål. Vi brukar byta några ord. Idag började den ena fundera var han har sett mej förr och frågade om jag sjunger i kör. Jovisst. Då kom han ihåg att han varit publik när vi har sjungit De vackraste julsångerna. Tänk att han kom ihåg att an sett mej! Liten stad, få människor. Gillar.
Tycker dessutom om de här gubbsens språkattityd. Blandar friskt och hoppar mellan språken. Mera språkbad i jobbet så får vi en positiv attityd till vår fina tvåspråkighet.
Filosofier under en morronpromenad i mulet men ack så våtvarmt väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar