onsdag 11 juli 2018

Väderskämmigt

Det känns skämmigt - som di säjer i Sverige - att inte gilla det rådande vädret. Folket jublar över temperature som går över +25 grader. Och att inte gilla verkar inte vara rumsrent.
Och visst - jag tycker också att det är fint att vi har en sommar som vädermässigt kan kallas sommar. Men det betyder inte att jag tycker om när det är stekhett. Jag mår så dåligt av det - plus att min hy inte ska utsättas för sol.
Jag blir handlingsförlamad på nåt sätt av värmen och känner att hjärtat inte vill ha det så här.
På kollo är det svårt att hitta skugga ute. Och inne stiger temperaturen över 30 grader. Bra att se nu redan hur det kan vara. Måste planera så det blir så bra som möjligt. Använda coolern mera, se till att sittgrupper planeras där det finns litet skugga i alla fall, mera fönsternät så man kan ha korsdrag. Och se till att ta vara på timmarna på morgonen - då är det fint och skuggigt.
I stan är lägenheten ok - men på kvällen är sovrummet gassigt och inen cooler finns. Men balkonglivet på kvällen är jess.
På båda ställena skulle jag vilja vara aktiv och röra på mej men - hettan förlamar.
Väl bara att väntar på friskt väder nu och njuta av de stunder det är drägligt, för då är det verkligen toppen. Morgnar på kollo och kvällar i stan.
Och glädjas med dem som klarar av värmen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar