tisdag 3 juli 2018

Hett


Har varit på kollo några dagar nu. Riktigt trevliga dagar med diverse sysslor och kontakter. Tom väninnebesök.
Men - vilken hetta det var härom kvällen när solen gassade in. Länge. Typ 30 grader på mätaren vid dören och sol rakt in i rummet. Ute blåste det så det var svårt att hålla parasollet på plats. Satt nog och undrade vad jag har gett mej in i. Jag som tycker så illa om sol!
När solen gick ner och det fortfarande var varmt i stugan fick jag testa min nyinstallerade värmeluftpump. Och oj vad den var effektiv. Efter en kort stund var det behaglig temperatur och man kunde tänka på att gå och lägga sej.
Men seriöst - jag måste tänka på solskydd. Och det räcker nog inte med rullgardin. Men vad?
Altan med tak som inte är helt genomskinligt? Många plus - skyddar rummet från gass, är ett ställe där man kan sitta i solskydd. Möjlighet att ha trädgårdsmöblerna ute fast det regnar.
Pergola? Fantastiskt fina. Men stora. Dessutom såg jag igår en vars tak hade blåst sönder.
Hembyggd pergola med tak?
Storparasoll. Nästan uteslutet. Vill ha ett parasoll som går att flytta. Foten som behövs till ett megaparasoll är ju så tung att jag inte orkar lyfta den.
Det lutar mot terrass med tak. Säjer som de brukar i vissa Fb-grupper - bombardera mej med idéer när ni ser bilderna.
Och - idag är det skönt mulet. Ja ren igårkväll. Underbart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar