fredag 1 juni 2018

Så lugnt så lugnt

Jag undrar när jag har haft så lugna sommardagar som jag har nu. Ingenstans jag måste fara, inget gräs att klippa, inget ogräs att rensa.
Men det blir väl så när man är mellan torp och kollo. Det mesta på torpet är redan inpackat och kan inte flyttas ännu.
Idag fick jag dock beskedet att huset är färdigbyggt och att uthuset byggs idag. Det närmar sej.
Men först ska golvet behandlas och sen kommer elektrikern. Och in något skede ska köksinredningen in.
Men som sagt - det närmar sej. Så fort golvet är klart får jag så smått börja ta in lådor med saker.
Härligt. Och jag vet att det kommer att bli ett pusslande med det ena och det andra redan nästa vecka.
Ska förska hålla lugnet över helgen nu.
Fredad fredag, dimission och studentfest imorron. Allt har sin tid.

För nån vecka sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar