måndag 18 juni 2018

Första natten

Nu kan man säja att mitt kollohus är invigt. Jag har övernattat. Och konstaterat att rutinerna fungerar.
Det var nog litet spännande att fara dit. Skulle det bli samma känsla som i Sundom - jobba och sen känna att stadshemmet väntar?
Försökte ta med mej mina stadsrutiner med lördagssupé och lugn kaffestund. Tid att sitta ner och se mej omkring.
Och jag tycker att det lyckades. Hade folk omkring, tom en väninna som stack sej in. Hade chattkontakter och radio. Ja tom Tv-nyheter via datorn.
Bedrev utgrävningar i uthuset och hittade viktiga saker - radion, pottan och diskbaljorna.
Lyckades få det prydligt och mysigt i huset. Kunde sitta och se på solnedgången.
Det var varmt i huset (luftvärmepumpen är ännu inte installerad) men kunde ha dörren öppen. Inga mygg.
Min tantmörkläggning fungerade, det var tyst och det blev svalt så småningom. Och jag sov -sådär som jag nu sover. Typ som hemma. Inte illa.
Underbart att ta morronmål ute på gården (i mitt månlandskap där det ännu saknas matjord).
Fortfarande är uthuset proppfullt trots att jag tar in låda efter låda. Tror de förökar sej, de där sakerna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar