fredag 18 maj 2018

Manualer

Jag fungerar så att när jag köper nån ny manick - stor eller liten - så kan jag oftast själv. Dvs jag testar och prövar och startar och kör. Sen tar jag fram manualen för att hittar finesserna. Och gärna överlista tillverkaren.
Det har varit mycket nytt nu - spis, kyl-frys, soffa, dammsugare. Och alla har funkat - men alla har jag varit tvungen att kolla upp. Spisen - ugnsfläkten blåste  ut för varm luft vid luckan, kyl-frysens olika fack, dammsugarens munstycken (och hur man får dem bytta).
Och ännu har jag att läsa på om varmluftsugnens förträfflighet och det faktum att jag upplever att kylen har slutat tjuta om jag lämnar dörren öppen. Ja och sen måste jag hitta en skiftnyckel till soffans ben - den som kom med passade ine muttrarna så benen är påskruvade bara med handkraft.
Allt sånt här ska kollas nu medan garantin är i kraft. Och medan de minns mej och vad jag köpt - de duktiga gossarna på Gigantti. De har många goda råd.
Pröva själv men ta råd och lär dej finesserna. Det är min melodi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar