torsdag 31 maj 2018

Herman

Händige Herman har flyttat in i grannhuset. De hade tidigare en också men det verkar som om denna nya (ny-?)pensionerade man skulle ha tagit över. Han målar, sågar döda kvistar, bygger, städar. Och ser ut att njuta av det hela.
Jag vill också ha en Herman i vårt hus. Det finns så mycket man kunde göra för husets trivsel om man skulle ta vara på de resurser som finns i ett höghus. Och om folket skulle vara med på noterna.
Tidigare hade vi talko varje vår. Tom så jag ställde till korv-och öloläsk-tillställning efter. Det var inte önskat och så småningom togs talkodagen också bort. Synd tycker jag.
Blev så glad igår då jag kom hem och såg en av husets herrar försöka reparera en dörrpump. Vi var flera på plats och vi försökte hjälpas åt - goda råd - lämpliga skruvar. Sånt där gillar jag! Inte ska an skriva till gårdskarlen för minsta lilla sak som ska göras. Dessutom får man ett starkare band till huset och grannarna om man gör nånting.
Själv brukar jag sköta blommorna smått - och så komposten förstås. Vet att jag borde ta itu med trädgårdsmöblerna. Men det skulle vara kuligare om nån skulle vilja vara med.
Händige Herman - var är du? Vi behöver också en!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar