tisdag 3 april 2018

Så var vi där igen

Det är nog den här tiden på året - eller litet senare - den brukar ge sej till känna oron och olusten inför torpet. Mitt älskade mysiga torp som är mej övermäktigt. Torpet där jag mest bara klipper gräs. Och ser saker som är ogjorda. Och där jag inte vill sova. Och allt möjligt.
För det mesta brukar det slå sej till det att jag söker egnahemshus. För att få allt under ett tak och för att få odlingsmark.
I år har det konstigt nog slagit sej på fritidshus eller tomter. Det jag vill ha är en liten minitomt vid vatten och med bilväg. Där jag skulle få bygga ett hus från CA-Boden. Ett fräscht litet hus.
Eller ett ganska nybyggt sommarhus - helst vid vatten.
Spännande att kolla på sånt. Aldrig gjort tidigare.
Var också inne på Åminne Kolonilotter och kollade. De har nu börjat bygga litet större så det kunde vara ett alternativ. Trots att de fortfarande bygger fula hus.
Huvudsaken att jag får odlingsmark, fräscht hus och en plats att placera de kära möblerna jag ärvt. Vi ska hoppas att en fortsättning följer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar