torsdag 18 januari 2018

Tänk om de har rätt

Tänk om det är sant det där som forskare och andra experter säjer. Det där att man inte ska använda surfplattor och telefoner i sängen. Dvs sluta sin dag med att utsätta sej för ljuset från skärmarna.
Nu har jag infört en regel att jag lämnar plattan stängd i vardagsrummet.
Och si - det har fungerat (ta i trä). Flera nätter har jag nu somnat utan piller eller annat och inatt sov jag hela natten.
Skämt åsido. Det är klart att jag tror på att det är som experterna säjer. Det är bara så avslappnande att ta fram plattan ochspela litet Wordfeud och Crossboss, att chatta med nån nattsuddare, läsa litet nyheter och kolla uppdateringar. Men tydligen är det för upphetsande.
Helt utan surf är jag ändå inte. Telefonen är med mej. Alldeles liten skärm. Och bara nån liten koll. Och kanske nån lugn sista chatt.
Och det viktigaste. Försöker hålla mej till min bästa läggdagstid. Försöker släcka lampan 23. Trist.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar