onsdag 3 januari 2018

Mötet

Var alltså på informationsmöte för Andelsbankens fullmäktige igår. Under mötets gång insåg jag ett par saker.
För det första talades det mycket sånt som var helt internt och som tom jag förstod att det är sådant som man inte kan blogga om eller annars sprida. Men det avhandlades också sånt som kunde vara av allmänt intresse. Så jag frågade om tystnadsplikten. Och ja - hela fullmäktigemötet - nu och senare - är belagt med tystnadsplikt. Inte ens protokollen är offentliga handlingar.
Dumma unge som inte förstår att det är så i det privata näringslivet. (Min anmärkning)
Men det är ju så annorlunda än det jag är van med - stadens fullmäktige tv-filmas och sänds direkt, församlingsrådets justerade protokoll ligger på nätet (utom de paragrafer som innehåller personliga uppgifter).
Så you know -my lips are sealed.
Det andra jag tyckte mej märka var att det nog inte på fullmäktigemötena kommer att finnas tid och rum för de små ärenden jag har. Saker som jag vill ändra på - antingen utifrån mej själv eller efter diskussion med andra.
Det att vara en länk mellan kunder och banken är en av mina uppgifter så det måste ju gå på annat sätt då. Den "digitala gemenskapen" jag läste om är faktiskt så ny att man inte riktigt visste vad den kommer att innebära i praktiken. Men det som jag fick var uppmaningen att kontakta banken direkt - och åtminstone när det gäller hemsidan har jag ett namn på en som kan nåt om det.
Det blir nog bra det här. Och på mötet var det en öppen och glad stämning.
Och om bonus fick jag när jag som vanligt kom för tidigt lära mej allt om byggmaterialförsäljningen i Vasa. Den jag satt bredvid - han kunde sånt han.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar