torsdag 14 december 2017

Nästan ofattbart

Så tänkte jag idag på min morronpromenad. Jag får gå i lugn och ro och umgås med folk jag möter. Får komma hem till en dag som jag bestämmer över helt och hållet. Får ta in julmyset med alla sinnen.
Nästan ofattbart att jag får vara pensionär och ledig att göra vad jag vill varje dag. Och egentligen få en pension som jag lever mycket gott på. Jag är ännu frisk och rörlig och har fått behålla min positiva livssyn.
Ja, jag vet att många pensionärer mår dåligt - har problem med ekonomin, sjukdom, ensamhet för att nämna några exempel. Vet också att jag när som helst kan drabbas av sjukdom själv.
Men just nu - nu upplever jag att jag lever ett lyxliv. Hårt uppbokad är jag för det mesta - men det är ju saker jag själv har bestämt att ta del av. Kurser, engagemang och frivilligarbete. Och kanske just därför känns en sån här ledig dag extra speciell. Tack samhället för pensionen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar