söndag 31 december 2017

100 år - hur blev det?

Finland 100 år - vad upplevde jag?
Det talades mycket om att vi som vanliga medborgare skulle skapa projekt och göra saker för att uppmärksamma Finland 100 år. Jag lydde inte.
Det handlade mycket om idrott tyckte jag.Och om idrott tycker jag inte så där föll inget över mig.
Underhållning på temat Finland 100 år. Underhållning köper jag inte så där fick jag inte.
En del av de fina Academillföreläsningarna kom under manteln Finland 100 år. Gillade.
Under julöppningen fick jag fin manskörssång - Finlandia - och då kände jag Finland 100 år brusa.
Likaså under självständighetsfesten i stadshuset. Den andra delen var en fin konsert.
Skolans självständighetsfest var fin som vanligt - men inte annorlunda än den brukade.
Nyårshögtidligheterna i Helsingfors - couldn´t care less!
Erkänner att jag är dålig på att söka upp saker - men på nåt sätt hade jag väntat mej mer av sånt som jag skulle ha kunnat ta till mej. Vad fick du under året?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar