måndag 27 november 2017

Ta bilen

Nuförtiden står min bil mest stilla. Under biltaket. Jag vandrar in till centrum med min dramat när jag ska handla. och de flesta andra aktiviteterna är också på promenadavstånd.
Det betyder tex att jag väldigt sällan besöker Stenhaga - som ju var på hemvägen när jag jobbade.
Under hösten har jag varannan vecka tillverkat minatyrer på Korsholms vuxeninstitut. Bilen igång och norrut varannan vecka alltså. Betyder ofta att en massa ärenden utförs samtidigt.
Så också idag. Fullt i tamburen med sånt som ska till återvinning/återanvändning. Besök på elektronikaffären - dockskåpsilluminerning. Och dessutom ska jag umgås om det blir tid över.
Helt tjockt alltså. Borde kanska få rutin på att fara på handelsfärder med bil litet oftare. B for till Prisma varje dag. Hörde liksom till hans pensionärsrutiner.
Själv har jag en bil från 2006 - medkörd 47.000 km. Tala sen om att köpa en ny bil. Pyh!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar