torsdag 2 november 2017

Fullmäktige - vaddå?

Ja, det kan man verkligen fråga sej när man kommer att märka att jag är uppställd i fullmäktigevalet för Vasa Andelsbank. Jag som är världens mesigaste bankkund. Som nog inte vet mitt bästa när det gäller att förvalta pengapåsen. Som kan själv och inte vill ha goda råd.
Men likväl kände jag mej genast kallad när jag via min Andelsbank fick uppmaningen att ställa upp. Och nu är jag där - fotograferad, med svar i valmaskinen och uppmanad att göra reklam för mej. Och det kan nog behövas för vem bland ägarkunderna skulle rösta på okända mej. Fast jag försökte få in mina käpphästar i valmaskinen. Vet en av mina vänner som är röstberättigad och hen har lovat rösta på mej. Betyder två röster. Skulle kunna vara något fler.
Kan nämligen tycka att jag skulle ha en mission i ett dylikt fullmäktige. Jag är tillräckligt gammal för att ha stått i kö till en bankkassa med bankbok i handen. Och tillräckligt modern för att tacksamt ha tagit till mej den moderna tekniken. Har alltså en kontakt till båda världarna och kan kanske förstå problem som kan uppstå - kanske speciellt för dem som inte har blivit digitaliserade ännu. Kan kanske också ha synpunkter på hur man ska möta de personerna på bästa sätt. Dessutom har jag ett enormt nätverk på SoMe och kan föra ut information. Skulle dessutom gilla att lära mej mer - något som utlovas. Är trots min försiktighet intresserad av ekonomiska saker och så gillar jag Andelsbanken. Om ni tycker att det låter som om jag skulle platsa - och om ni är röstberättigade - skriv gärna nummer 20. Här finns allt ni behöver veta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar