tisdag 12 september 2017

Some-ansvarig

Denna vecka har jag ansvar för uppdatering på församlingens Facebooksida och Instagramkonto. Det finns ett system där de olika sektorerna  - typ kantorer, präster, diakoni - ansvarar för detta, en vecka per sektor. Dvs en person som representerar sektor gör uppdateringarna.
Och, tjo, där fanns plötsligt också församlingsrådet med. Jag blev tillfrågad och som ni vet gillar jag ju sånt här jobb - fast jag tvekade litet först. Men - bara man inte gör det för pretentiöst är det bara trevligt. Och det tycks hända en hel del i mitt liv som jag kan och vill publicera.
Min församling är super på information. Vår informatör J är så på bettet. Värd allt beröm.
Och att man sen har ålagt andra att bidra - det visar på att men har insett hur viktig informationen är - och speciellt den som kommer ut via sociala medier. Att det dessutom är helt "vanligt" folk som uppdaterar gör att det blir en variation.
Gå gärna in och gilla sidan på Facebook om du inte gör det redan. På Instagram heter vi vasasvenskaforsamling.

                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar