tisdag 8 augusti 2017

Slut på stressen

Jag kände det igår när jag började höststäda. Nu är det slut på sommarstressen. Den stress jag känner inför torpet. Den stress jag känner när jag inte är där på "rätt" sätt. När jag inte bor där. Vaknar upp till ljuvliga sommarmorgnar. När jag inte ordnar supéer där. Bjuder in folk och dukar upp i trädgården. När jag inte dukar upp med blommiga koppar och broderade dukar i trädgården. När jag inte badar bastu där. Och framför allt - när jag inte är där i lugn och ro utan bara far på utfärder. Bara för att jag inte vill/kan göra det man borde göra på ett fint torp när det är sommar.
Nu - nu kan jag fara på utfärder. För att jag vill. För så gör man när det inte är sommar.
Och hemma, här får jag sitta på gården och på balkongen och pyssla. För det kan ju fortfarande vara sommarvarmt. Hemmet är städat och ombonat. Och - kvällarna är så underbara och mörka. Nu är det höst och jag säjer bye,bye, sommarstress för denna gång. I det lugn som infann sej igår sov jag min bästa natt på månader.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar