torsdag 11 maj 2017

Nära skjuter ingen hare

Jo nej - det blev inget lägenhetsbyte. Efter mycken vånda och många diskussioner med olika bollplank bestämde jag igår att jag ska bo kvar i min tvårummare. Jag har långa listor på plus och minus. Men ett beslut skulle fattas och jag känner en stor ro över beslutet.
Utkristalliserat ur mina listor - tre orsaker till att jag valde att bo kvar: ljuset, badkaret och kärleken till mitt hem. Något inkommensurabla storheter men de är nog så viktiga.
Och nu kommer jag att vara lugn och inte tänka på flytt. Men - kommer den där - den feges egnahemshus - lägenheten i markplan med ett ganska stort eget grönområde, då är jag igen på g. Det finns ett par på Timmermansgatan.
Och - nu har jag bestämt att jag ska renovera litet i min lägenhet. Fräscha upp. Skulle gälla att få tag i nån helhetstänkande renoverare som med mej skulle gå igenom rum för rum. Och - så ska jag fortsätta att rensa ut. En person ska  rymmas på 64 kvadrat. Och få in pappas gungstol så småningom.
Nu önskar jag bara säljarna lycka till och kan tipsa er läsare om en fin trerummare - jag kan låna ut min pluslista.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar