fredag 3 mars 2017

Twitter och de andra

Jag har ett Twitterkonto. Hur annars. När jag skapade det var jag litet aktiv och följde folk: Skrev kanske nån gång själv också. Men så tyckte jag det blev trist och slutade kolla.
Men nu verkar det ju som om världen och Finland skulle styras via Twitter. Media citerar politiker och andra tongivande - I en tweet från imorse sade XX... Det verkar ibland nästan som om man skulle kunna starta ett krig via Twitter.
Imorse hörde jag om någon idrottare som skadats. Han lär ha twittrat från sin sjuksäng och berättat att han är ok. Man meddelar alltså världen via Twitter. Innan pressen vet nåt.
Har jag missat nåt nu och fastnat i min bekvämlighet när jag tror att jag klarar mej med Facebook. Och Instagram - men bara när det gäller bilder.
Jag är ju inte den som vill veta vad kändisar sysslar med. Men nog vad politiker skriver och sysslar med. Och framför allt vill jag veta vad mina vänner sysslar med och vad de debatterar.
Hur är det, mina vänner, missar jag nåt när jag inte följer er på Twitter?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar