tisdag 21 mars 2017

Samanvändning

Såg en annons på Facebook. En dam som efterlyste en Mummonmökki för hon ville gräva i jorden. Annonsen kunde inte lämna mej ifred och följande dag svarade jag.
Att jag inte vill hyra ut men att hon gärna får komma till mitt torp och samanvända jorden. Det finns massor med mark att gräva upp. Det finns t.o.m. rum att få kalla eget. Vi skulle komma och gå som vi vill, ibland vara samtidigt, ibland separat. Säja till när vi vill vara ensamma där.
Och damen blev ivrig. Vi chattade en del och igår träffades vi. Jag upplevde att vi ska komma överens.
Win-win för båda tycker jag. Hon får odla och sköta jord. Och jag är ju glad för varje spadtag som tas på min tomt. Och kanske nåt jobb där det behövs fyra händer också blir gjort.
Hon såg vad som behöver göras. Kom från sin rekognosceringstur och talade om rishögen.
Det blir nog bra det här.
Sen vet jag ju inte hur det mentalt känns att inte vara ensam på täppan. Troligen bra.
Så nu ska vi vara glada att vi vågar testa det här okonventionella sättet att få vara med torp. Det första projektet blir nog vårräfset.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar