tisdag 7 februari 2017

Spam

Haemme aluejohtajia, Tarjoamme etätyötä. Så lyder rubriken på de konstiga mail jag får i stor mängd de senaste dagarna. Nåt mer ser jag inte för jag öppnar inte. Jo så mycket ser jag att de kommer från konstiga ställen. Utrikiska slutstavelser i epostadressen.
Och det som förvånar förutom att de är så många är att de kommer på min Netikka-adress. Netikka klassar dem som skräppost och de hamnar i den mappen men att de över huvud taget kommer på den adressen. Den använder jag egentligen inte alls när jag är ute i svängarna.
Det lilla jag nu svänger. Men redan att jag skapar ett konto - då brukar jag använda "skräpadressen" hotmail/outlook. Och där kommer de där som tycker jag ska göra mej rik på alla sätt.
Men att de hittar min lilla Netikka-adress som jag håller så privat!
Men så länge man har förstånd att inte göra nåt så må det nu komma. Jag är nog överförsiktig - öppnar inte ens mailet.
Dessutom har jag avbeställt all reklam som jag nån gång i tiden beställde till eposten. Så det är lugnt och tyst på epostsidan. Nästan lika lugnt som på telefonringsidan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar