fredag 10 februari 2017

Skratta högt och skratta gott

Vuxna skrattar inte så ofta högt och ljudligt. Ensam skrattar man sällan högt och ljudligt.
Det betyder att jag väldigt sällan skrattar högt och ljudligt. När jag träffar folk är det ofta i mera seriösa sammanhang. Visserligen - med väninnan då och då. Och ja - en skrattande Citymarketfredagskontakt har jag. Men annars är det leenden och småfniss som gäller för det mesta. Synd - för ett riktigt högljutt skratt kan vara så gott!
Det upplevde jag igår med en bekant. Som jag vandrade hem med efter ett möte. Vi stod och samtalade en stund. Och som slutvinjett på en inte alls rolig berättelse brast vi båda ut i ett högljutt skratt. Ett skratt som ekade mellan husen ännu när hen gått in till sej och jag vandrade vidare.
Mera sånt! Det är viktigt att skratta. Högt och gott. men ingen skratt-terapi, tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar