fredag 26 augusti 2016

Dramaten

Jag vill slå ett slag för dramaten. Den där shoppingväskan på hjul. Som jag använder för att Dra Maten i. Anser att den inte är något enbart för orkeslösa tanter. Tvärtom - den kunde vara nåt för ungt raskt folk som har möjlighet att handla utan att ta till bilen. En rask promenad med en dramat fullav matvaror - tungt att bära men lätt att dra.
Jag har märkt att folk tycker det är konstigt när jag kommer med min dramat. "Trodde det var du men tänkte inte att du har sån där". Jag har sån där dels för att jag har bekvämt att gå till centrumvaruhuset och dels för att jag inte med min osteoporos ska bära så tungt. Och så vill jag visa att dramater också kan användas av unga raska personer - hi.
En sak funderar jag dock på. Hur ska jag bete mej med shoppingvagnen? Som nu -  ställa dramaten i vagnen och smutsa ner vagnen med hjulen? ha nåt att lägga under för att skydda vagnen? Det går bara inte att dra dramaten och köra vagnen samtidigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar