onsdag 6 juli 2016

Ljud och bild

Jag minns hur konstigt det var att höra min inspelade röst första gången. Det var under tonåren när en väninna hade en bandspelare med mick. Nu har jag vant mej vid det - dels har jag väl testat med telefonens inbandning och dels har det blivit en del radiointervjuer.
Men bilder! Hujedamej. Aldrig så jag skulle vara nöjd med bilder som publiceras av mej i pressen. Tidning, webb, tv. Nu senast har det varit av allt. Tycker inte det är jag. Och tycker jag ser trevligare ut i verkligheten. Men det är väl inte så eftersom folk tjoar och tycker att jag är mej så lik. I det senaste fallet - Vasabladet - ratades de trevliga bilder som togs på min balkong och med paraply ute vid sopisarna och bilden togs istället i sol vid insamlingsstället. Och såg ut därefter. Tyckte jag.
När det var dags för skolfotografering sa jag alltid åt fotografen att hen ska ta bilder tills jag blir vacker. Ganska ofta lyckades det. Nå inte vacker men jag såg precis så trevlig ut som jag kände mej. Får väl börja bjuda ut gamla skolfoton åt pressen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar