måndag 25 juli 2016

Köpa brillor

Kom just hem med mina nya progressiva brillor. Och ni kan tro att jag är nöjd när jag kan säja att världen ser ljusare och renare ut. Och att jag inte har haft något behov att ta dem av mej. Känns helt naturligt. Det som känns litet främmande är att läsfältet (förstås) är smalare än när jag har använt läsbrillor. Det är väl att vänja sej.
Jag var ju väldigt skadad efter mitt förra försök att ha progressiva så det var nog segt att dra igång det hela igen. Och jag var mycket känslig för hur jag blev behandlad i de olika affärerna. Jag vill bli omhändertagen i sådana här stora och viktiga saker. Det som jag visste från förr var att det är stora prisskillnader men att det var så stora som det var har jag svårt att förstå. Och jag gick den billiga vägen. Trots en del varningar. Dels är jag ekonomisk och dels tänkte jag att om det bl r en flopp igen vill jag inte ha en halv förmögenhet i blöt.
I de dyra butikerna kostade ett linspar typ 1000 e - och då skulle bågarna komma till. En del hade rabatter men ändå...
Det jag betalade för ett par linser med bågar på Specsaver var 289 euro. Inte klokt! De andras priser alltså. Och nu har jag linser med det bästa av allt - "bandbredd", UV-skydd, tunnhet, rispskydd - you name it! Och snygga bågar tycker jag själv. Och - det bästa av allt - pengarna tillbaka om jag inte klarar av brillorna. Och dessutom - toppenbetjäning! Härmed nöjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar