onsdag 27 juli 2016

Å - en sån natt!

Jag visste från början. Att det inte skulle bli någon sömn. Luften var het och stillastående. Klockan 2 badade jag i svett. Tog lakan och kudde och drog till soffan i vardagsrummet.
Och vad det  var vackert! Nästan mörkt och en månskära över Mormonernas hus. Värt att vara uppe.
Men tillbaka till sovverkligheten. Soffan var alldeles för het. Gick inte. Balkongen nästa. Luften var frisk och soffan var kort. Fötterna på pallen så gick det nog. Det var riktigt skönt i en härlig doftblandning. Tomatplantan doftade varje gång jag sparkade till den och sötväpplingen spred sin arom i den fuktiga luften. Och vacker utsikt. Kanske för många distraktorer. Kände mej pigg som en ekorre.
Klockan 4 gav jag upp och sökte mej till burken för att få hjälp. Det följande som händer är att jag vaknar klockan 7 - i min säng i sovrummet! Inget som helst minne att jag har tagit mej från balkongen till sovrummet. Så kan det gå. Och några timmar fick jag i alla fall.
Och trodde jag att jag hade det eländigt så fick jag tji. Väninnan beskrev sin natt under myggtältet, i åskväder och med en illaluktande åskrädd hund i sängen.
Men nu är det dag och alla nattmaror är bortblåsta. Nästa natt blir säkert bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar