tisdag 14 juni 2016

Oj oj mangeln

Blir så beklämd av vårt slöserisamhälle. Husets mangel sa upp kontraktet så till vida att mangelstocken gick sönder. Leverantören av manglar sa att det inte är säkert att en ny mangelstock skulle passa i vår gamla mangel från  typ 1980. Så vi köpte en ny för dyra pengar. Härligt med en ny men, men...
Skulle det ha varit min privata skulle jag säkert ha sökt landet runt för att få en ny mangelstock men så fungerar det ju inte i husbolag. Vem ska söka, vem ska betalas för en sån uppgift?
Och sen ännu i förlängningen - jag försökte få installatören att ta mangeln till Jupiter - det är ju en fungerande mangel! Jag lyckades faktiskt mangla på den fast stocken var sönder. Nej, han sa att Jupiter får samma problem att ställa den i skick. Och jag förstår men, men...
Men jag lyckades åtminstone rädda mangelduken åt mej själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar