söndag 17 april 2016

Klant - eventuellt i kvadrat

Blev med en massa gamla målfärgsburkar när B:s garage tömdes. De är på väg till ekobilen. Men återanvändande som jag är tänkte jag att jag ska använda det som går att använda.
Och det gick bra att ytbehandla ett gäng trärena brickor och underlag. Trots att prislappen på burken var i mark.
Friskt mod och nytt projekt. Ett med mening. Min mammas skohylla som funnits hos B målas med B:s gamla verandafärg och används på balkongen. Kändes fint. Målades inne i köket - levde med korsdrag hela kvällen. Såg ett ställe som behövde bättras på - tog penseln som stod i terpentin i en burk. Trodde jag. Det visade sej att burken hade läckt och terpentinen runnit ut.  I skarven mellan bänkskivan och dels väggkaklen och dels diskbaljan. In i skarvarna. Silikonet upplöst - måste tas bort. Skurade och fejade mitt i natten. Lukten kvar. Avskyvärt! Jag med min luktnoja. Sov med öppet fönster. Lukten kvar. Har jag förstört mitt hem?
En positiv grej i sammanhanget är att diskbänken kommer att vara superren och putsad. Jag kommer att jaga terpentinmolekyler med alla till buds stående medel. Men nu skulle jag behöva 50 cm silikonsträng. Någon?
Kvadraten då? Jo - hyllan är inte torr fast jag målade igår. För mer än 12 timmar sedan. Är det så gammal färg beter sej? Eller torkar färgen bara långsamt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar