onsdag 20 april 2016

Förvånad

Det har varit med en viss bävan jag har öppnat Fb:s "Den här dagen". Dvs att komma fram till Den här dagen 2012 - några veckor efter B:s diagnos. Vilka minnen ska välla upp idag? Trots att jag vet att jag inte just skrev nåt i klartext. Det skrevs i mail och i den femårsdagbok som jag inte använder mer.
Men hittills har det varit så neutrala saker jag skrev för fyra år sedan att jag är förvånad. Visst minns jag den pirrande oro jag kände när jag var borta en hel dag för att vara på prao på biblioteket. Och dagen då jag skrev om apoteksbesök - visst minns jag då. Men jag skriver också om vädret, om filmer på Youtube, om vardagliga saker som inte på något sätt avslöjar vad som egentligen hände.
Vad lär vi härav. Två saker ser jag -att hela livet inte syns på Fb och att vi mitt i allt det svåra också hade en litet vanligare vardag med normala samtalsämnen och i någon mån sysslor. Trösterikt.
Men spännande är det nog ändå att läsa "Den här dagen" år 2012.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar