tisdag 15 mars 2016

Pensionärsbonus

Att vara pensionär är redan i sej att ha fått en bonus. Men vissa dagar kan  man ställa det så att bonusen känns av mer än vanligt.
Igårkväll kända jag mej frusen. Kunde unna mej lyxen att ta ett måndagsbad. Och för att säkert gardera mej bestämde jag att också den här dagen, tisdagen, får bli  något av en time out-dag. Skulle så gärna undvika förkylning just nu och jag tycks ha nåt i kroppen. Bäst att mota med stilla liv trots att solen gassar.
Sånt kan man ställa till när man är pensionär. Som jobbande skulle jag ha farit på jobb, tröttat ut både kropp och knopp - och känt mej risig.
Nu får jag småstäda inför påsken, soffhänga och känna mej lyxig. Tack för det.
Ja, ett litet smarttelefonstöd ska det bli på eftermiddagen. Borde inte bli ansträngande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar