torsdag 25 februari 2016

På föreläsning

Var på Arbis på föreläsningar på temat må bra som äldre. Tack för dem Vasa stad.
Tyvärr missade jag den första som bla handlade om minnesstörningar. Lär ha varit bra.
De två jag var på handlade om kosten, tandhygien, motion, sömnens betydelse och relationer.
Mycket av det man hörde var ju bekanta saker men ändå bra att bli påmind.
Några saker har jag med mej i ryggsäcken.
Jag bör äta mera grönsaker. De går inte att ersätta med frukt. Hjälper inte att jag äter enorma mängder med frukt. Tallriken ska till 50% bestå av grönt. Blir inte riktigt av att tillverka stora sallader när man äter ensam. Men det ska gå - självklart.
Sen borde jag i mitt motionerande införa mera muskelstärkande motion. Vet bara inte hur det ska ske. Ogillar gym och skulle inte vilja boka nån fler kväll. Får tänka på det.
Och sedan lärde jag mej varför jag minns mina drömmar de nätter då jag lyckas somna på nytt på morgonnatten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar