lördag 27 februari 2016

Mitt lilla fejs

Att kosmetologer kan ha åsikter förstår jag. Och dem har jag vågat trotsa. Men när apotekets tidning också har åsikter börjar jag fundera.
Är det faktiskt så att jag borde börja tänka på vad den åldrande huden behöver och börja köpa krämer som passar. Med vitaminer och annat dyrt stuff. Med Namn.
Jag har levt i tron att min hud berättar vad den mår bra av och ha handlat därefter.
Tvättat med vatten (helt förkastligt - det ska vara rengöringskrämer och ansiktsvatten) och Barnängens barntvål - som jag måste köpa i Sverige. Med det tar jag också bort min vattenlösliga ögonmake-up. Har smort med Niveas universalkräm i stor burk - och ibland specialkräm kring ögonen. Dagtid på vintern litet färg av LdB Bronze - sommartid samma Nivea. Gör jag bort mej och förstör min hy?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar