onsdag 10 februari 2016

Hur tänker de?

Telefonförsäljarna - ja, jag vet att jag kan få spärr. Men de är ju litet intressanta. Och så får jag inte så ofta samtal. Idag råkade det vara två - och två intressanta.
Det första handlade om ett företag som sysslade med hemstajling och hade nån stajlare i environgerna och bjöd ut gratis stajling. Tackade nej. Tror inte att mitt hem - ett älskat hem - skulle ha gillat nåt sånt. Klart. Nejdå - efter en stund kom ett sms som berättade vart jag skulle vända mej om nåt blev oklart. Ja, jag vet att det är automatik men man borde ha kunnat få mej ur den loopen med enkel programmering - jag som var ett säkert nej.
Det andra då. Från Elisa. Min egen mobilleverantör. Därför visste ringaren om att mitt avtal går ut i mars. Och jag var intresserad och bad honom tala långsamt och gjorde anteckningar och ställde frågor. Sen gick våra tankar i helt olika rikting. Jag tog diskussionen som ett led i den marknadsundersökning jag håller på med medan det för honom var självklart att han skulle byta mitt abonnemang till det han bjöd ut. Misstolkade mitt intresse helt. Han lät väldigt snopen då jag sa nej. Bad att få hans namn och telefonnummer och lovade att återkomma om hans erbjudande är konkurrenskraftigt. Sen kan man ju fundera - är det så att telefonförsäljarelisa och butikselisa konkurrerar med varann. Ska fråga i butiken när jag går dit för att höra deras sista bud.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar