tisdag 9 februari 2016

En dag till skänks

Ännu igår känd jag nästan stress över att jag hade svårt att få in veckans bokningar. Saker som var beroende av varann - saker som jag inte rådde på. Men det löste sej - både balkongglas och frissa till imorron och skippad simhall (tyvärr) gjorde att jag fick en dag till skänks. En dag när jag tänker göra bara sånt som jag känner för. Har redan känt för att städa i garderoben och i köket. Köket blev tom litet lättare - lyckades sanera bort en del gamla kryddor och ett paket vaniljsåspulver från förra seklet. Och kunde igen konstatera att det också på köksfronten finns alltför mycket saker. Hur blev jag med så många träbrickor och dito underlag? Nåja - kan behövas nån gång.
Som bäst känner jag för att sticka på en vante i väntan på att Runebergstårtan ska sätta sej så det börjar kännas att litet mat skulle vara på plats. Och allt detta medan musikdatorn spelar diskret i sovrummet.
Som det nu känns kommer jag att ta en lektion på orgeln om ett tag. Och byta mull på några krukväxter. Och så kanske gå till nåt närloppis. Men det får vi se - det kan ändras. Och det får det. Lyxdag, inte sant!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar