torsdag 18 februari 2016

Abi abi abi

Det är väldigt sällan jag har sett mina abiturienter köra runt i stan. Jag har ju varit på jobb och upplevt dem i skolan. Idag passade jag på. Svettig efter stavisen stod jag vid torget och väntade. I godisregnet.
Kändes nog litet extra när Korsholms-bilarna kurvade om hörnet. Det var ju mina tvåor som stod där i sin fina utstyrsel. Och tjoade. Hann faktiskt se dem många gånger för de råkade röra sej på min väg hem. Och jag måste ju nog erkänna att det rörde ett studiehandledarhjärta när det skanderades "Sippan, Sippan" från flaken. 
Nog är man ju rik som lärare och fd lärare. Tänk så många unga fina människor man har omkring sej. Och de kommer att finnas där alltid. De tar inte slut.
Önskar mina fina vänner ett gott läslov och många intellektuella lustupplevelser. Bilden har jag lånat från KG:s Facebooksida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar